סוגי מערכות מיגון ואבטחה לבית

סוגי מערכות מיגון ואבטחה לבית

על מנת להגן על הבית בצורה אופטימלית, מומלץ להתקין מספר מערכות מיגון ואבטחה אשר יעזרו לכם לישון בשקט בלילה. הנה סקירה מקיפה של מספר פתרונות מיגון שכדאי להכיר.

התקנת מצלמות אבטחה בבית

התפקיד של מצלמות אבטחה הוא אמנם לתעד את המתרחש אך פרט לתיעוד, הן גם יוצרות הרתעה. סביר להניח כי פורצים וגנבים אשר מזהים את מצלמות האבטחה בבית, יעדיפו במקרים רבים להמשיך אל הבית הבא במקום להסתכן בתיעוד שעלול לסבך אותם בהמשך.

מומלץ להשקיע במצלמות האבטחה ולבחור בדגם איכותי בעל יכולות צילום טובות גם בתנאי תאורה נמוכים, אפשרות לשינוי זווית המצלמה, מיקרופון להקלטת סאונד ועוד.

מכשירי הקלטה מתקדמים

את מכשירי ההקלטה מחברים אל מצלמות האבטחה, כאשר המטרה היא לשמור את החומרים שצולמו ולהשתמש בהם במידת הצורך. אם נודה על האמת, מכשיר ההקלטה מהווה פונקציה מהותית ובלעדיו לא תוכלו לתעד את המתרחש ולהיעזר בחומרים אלו על מנת למצוא את הפורץ או להגיש תלונה מפורטת במשטרה. בבחירת מכשיר ההקלטה, הקפידו לבדוק את נפח האחסון של המכשיר וגם את האפשרות לחבר אותו אל אפליקציה ייעודית בסמארטפון.

התקנת מערכת אינטרקום

פתרון מיגון נוסף שמומלץ לשלב בבית הוא מערכת אינטרקום, שתפקידה הוא לאפשר לנו בקרה על היוצאים והנכנסים אל שטח הבית.

כדאי לדעת כי התקנת אינטרקום כוללת מספר שלבים: הרכבה של מנעול חשמלי בשער הכניסה של הבית, התקנת פאנל חיצוני (עם או בלי מצלמה) בשער, יצירת חיווט אל ארון התקשורת בבית, התקנת מסך או שפופרת אינטרקום בתוך שטח הבית.

קיימים סוגים שונים של מערכות אינטרקום אך כיום נהוג להתקין בעיקר דגמים עם מצלמות ומסך מאחר והם מספקים לנו זיהוי ויזואלי ולא רק זיהוי על סמך הקול של האדם הנמצא בכניסה לבית. בנוסף, נהוג לשלב גם קודן בכניסה, אשר בעזרתו דיירי הבית יוכלו להיכנס על ידי הקשת הקוד שהוגדר.

חיבור של מערכת אזעקה בבית

כיום בבתים רבים בישראל מותקנת מערכת אזעקה אשר כוללת גלאים מסוגים שונים שמותקנים בתוך שטח הבית או מחוצה לו.

העלות של התקנת מערכת אזעקה לבית נקבעת על סמך סוג מערכת האזעקה, מספר וסוג הגלאים, התשתית הקיימת בבית וגם שדרוגים שונים כגון חיישנים מתקדמים או פונקציות אשר שולחות התראות לנייד על כל פעילות בשטח הבית כאשר האזעקה מופעלת.

הצבת פסי דריכה בחצר הבית

פרט למערכות שצוינו עד כה, ניתן גם לשלב מערכות מתקדמות נוספות למיגון הבית כמו למשל מערכת פסי דריכה אשר מותקנת בחצר הבית ומופעלת על ידי חיישני לחץ מיוחדים. בכל פעם שפורץ דורך על המשטח שבו מותקן פס הדריכה, תישלח התראה אל מוקד אנושי או לחילופין תפעיל את מערכת האזעקה או מצלמות האבטחה שהותקנו במקום.

את פסי הדריכה נהוג להתקין על גבי חומות או גדרות וגם בשטחים סמוכים לבית כמו מדרכות ושבילים סמוכים. בבואכם לבחור מערכת פסי דריכה, הקפידו לבדוק כי היא אינה רגישה לצמחייה או בעלי חיים ושהיא אכן יודעת לזהות משקל המתאים לגורם אנושי.

לסיכום, מומלץ להתקין מערכות מיגון ואבטחה בבית ויש חשיבות עצומה לשילוב בין מספר מערכות שונות אשר יוצרות הגנה מקסימלית על המבנה. פרט למערכות שצוינו במאמר זה, נציין כי ישנם מקרים אשר בהם נדרשת אבטחה גבוהה יותר אשר משלבת הצבה של אנשי אבטחה במקום בשעות הלילה או כאשר המקום אינו מאויש.

לקבלת ייעוץ והצעה מותאמת אישית השאירו פרטים

תכנים מעניינים נוספים

צרו קשר