התקנת מצלמות אבטחה בבניין משותף

התקנת מצלמות אבטחה בבניין משותף

מצלמות אבטחה ושירותי אבטחה בבניין משותף הן חלק אינטגראלי מתהליך תכנון לובאים ובניינים, ונראה כי כיום בכל בניין מגורים מותקנות מצלמות שכאלה. המומחים שלנו כאן כדי לתת לכם את כל הטיפים הטובים ביותר לבחירה והתקנת מצלמות אבטחה, כך תוכלו ליהנות מצלמות אפקטיביות שעושות את ‘העבודה’.

מהם סוגי המצלמות האידיאליות לבניינים משותפים? עד כמה חשוב להתקין מצלמה על ידי ממומחים? ומה חשוב לדעת בתהליך? הכל בכתבה.

מצלמות אבטחה הפכו במשך השנים לכלי מעקב אפקטיבי, אך באותה נשימה גם מעניקות ביטחון לדיירים, הרי אין דבר יותר מרגיע מאשר לדעת שניתן לעקוב אחרי מי שנכנס לטריטוריה שלנו. מצלמות אבטחה בבניינים משותפים מאפשרות לעקוב אחר הנכנסים לבניין, הרי בבניינים אלה קיימת תנועה מרובה של אורחים שאינם מוכרים לנו. אך לא רק, מצלמות יכולות לזהות פורצים, מקרי ונדליזם ויש שיגידו גם לזהות את שקיות הפח המטפטפות של השכנים, אבל זה כבר סיפור אחר…

התקנת מצלמות אבטחה אינה מסתכמת רק קידוח בקיר והדבקה, אלא הרבה מעבר לכך. עוד הרבה לפני הקידוח יש דרך ארוכה, המתחילה בבחירת מערכת, תכנון ההתקנה שלה בשטח כולל אזורי כיסוי פנימיים וחיצוניים, תכנות המצלמה ועוד. למעשה, לכל אביזר או גלאי יש אופי התקנה אחר, ויש הבדל בין התקנת מצלמות אבטחה בשטח פנימי לחיצוני, כמו גם הבדל בין סוג המצלמה לשטח גדול או צר.

תכל’ס, איך מתחילים לתכנן?

בבניינים משותפים לרוב יהיה וועד בית האחראי על גביית כספים ויעודם לרווחת הדיירים. לרוב אין חילוקי דעות בין השכנים לגבי התקנת המצלמות, כיוון שהיתרונות שלה ברורים לגמרי ורבים מבינים את חשיבות המצלמות לשקט הנפשי, וזאת בנוסף להשבחת הנכס. אולם, לא תמיד הדיירים בעלי ידע בתחום, ולכן כבר בשלב זה מומלץ לערב חברה מקצועית להתאמה אבסולוטית של המצלמה לאופי הבניין ורצון הדיירים.

מצלמה קווית, אלחוטית או ללא חוטים?

ישנם סוגים שונים של מערכות אבטחה, כאשר לרוב השוני ביניהם יהיה בפיצ’רים, אך ישנן שלוש קטגוריות בולטות: קווית, חוטית ואלחוטית. קווית – מצלמה קווית מסתמכת על חוטים כדי להתחבר לחשמל ולאינטרנט בחלל הבניין, ובמקרה זה ההתקנה תהיה מורכבת יותר, כיוון שיש צורך בהעברת חוטים ממקום למקום, קידוחים ולעיתים גם שבירת קירות העברת חוטי חשמל ורשת. אלחוטית – אופציה נוספת היא מצלמה אלחוטית, כלומר המצלמה יכולה להתחבר לאינטרנט אלחוטי, אך דורשת כבל חשמל. מצלמות אלה עדיין נקראות “קוויות” מכיוון שהן דורשות כבל. מבחינת התקנה יש הקלה מסוימת, כיוון המצלמות עצמן יכולות להיות פזורות בחלל ללא כל צורך בחיבור חוטי.

ללא חוטים – מצלמת אבטחה ללא חוטים, כשמה כן היא, מצלמה שאינה זקוקה כלל לחוטים, אלא עובדת באמצעות סוללות. לעיתים מצלמות אלה נקראות אלחוטיות, מכיוון שהן פועלות ללא כבלי חשמל. מערכות אלה הן הפופולריות ביותר, כיוון שהן חוסכות קידוחים, שבירות קירות וחורים בחלל.

איפה מתקינים מצלמות אבטחה בבניין?

מצלמות אבטחה לבניין משותף מותקנות בדרך כלל באזורים בהם יש צורך במעקב כדי לנטר ולתעד פעילות, כגון כניסות, יציאות, לובי, מסדרונות, חניונים ואזורים משותפים אחרים. המיקום הספציפי של המצלמות עשוי להשתנות בהתאם לתצורת הבניין וצרכי האבטחה.

התקנת מצלמות אבטחה בבניין משותף יכולה להיות דרך יעילה לנטר ולהרתיע פעילות פלילית. נוכחות של מצלמות יכולה להרתיע פולשים פוטנציאליים ולעזור לזהות כל פעילות חשודה. מצלמות אבטחה חיצוניות יכולות גם לספק ראיות יקרות ערך במקרה של פשע או אירוע אבטחה.

בעת התקנת מצלמות אבטחה לבניין משותף, חשוב לבחור מצלמות איכותיות, עמידות בפני מזג אוויר ובעלות יכולות ראיית לילה. חשוב גם להבטיח שהמצלמות ממוקמות באופן המספק כיסוי אופטימלי של האזור מסביב לבניין, מבלי לחדור לפרטיות של אנשים שעלולים להיות בקרבת מקום. בנוסף, חשוב לעקוב אחר כל החוקים או התקנות המקומיים לגבי התקנה ושימוש במצלמות אבטחה חיצוניות.

 

סוגי מצלמות אבטחה לבניין

ישנם מספר סוגי מצלמות אבטחה לבניין משותף שניתן להשתמש בהן בבניית מערכות אבטחה. מצלמות כיפה הן אחד הסוגים הנפוצים ביותר והן משמשות בדרך כלל במקומות פנימיים. הן נקראות כך על שם הכיסוי בצורת הכיפה וניתן להרכיב אותן בקלות על קירות או תקרות.

מצלמות פניה-הטיה-זום (PTZ) הן אפשרות רב-תכליתית שניתן לשלוט בה מרחוק כדי להזיז, להטות וזום כדי לספק תצוגה מקיפה של האזור שמסביב. מצלמות אינפרא אדום (IR) שימושיות ללכידת צילומים ברורים בתנאי תאורה חלשה או ללא אור.

לבסוף, מצלמות 360 מעלות מספקות תצוגה מלאה של חדר או אזור והן שימושיות עבור חללים גדולים ופתוחים. בבחירת סוג מצלמות אבטחה לבניין משותף, חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו גודל המבנה וצורת הפריסה, צרכי האבטחה הספציפיים והתנאים הסביבתיים שבהם תבוצע התקנת מצלמות אבטחה בבניין משותף.

 

 

להתקין לבד או באמצעות מומחה?

אחרי שהבנו את הסוגים הקיימים, השלב הבא הוא התקנת המערכת. רבים סבורים כי התקנת מצלמות אבטחה קלה וכל אדם בעל ידיים עובדות יוכל להתקינה, אך לא כך הדבר כלל וכלל. רוב המצלמות אינן קלות להתקנה עצמאית, אלא דורשות תכנון והבנה מעמיקה בתחום. נכון שאפשר להדביק את המצלמות בשיטת DIY עם דבק לקיר, או להצמיד לקיר בעזרת מקדחה. עם זאת, לא לכולם נוח לקדוח בקירות שלהם, במיוחד אם הברגים צריכים להיכנס מבחוץ. מלבד זאת, התקנה פנימית וחיצונית שונה מאוד, הרי המצלמות חשופות לפגעי מזג האוויר.

מה משפיע על מחיר מצלמות אבטחה לבניין משותף?

מחיר מצלמות אבטחה יכול להיות מושפע ממספר גורמים. גורם חשוב אחד הוא סוג ואיכות המצלמה. מצלמות באיכות גבוהה יותר עם תכונות מתקדמות כמו רזולוציה גבוהה, יכולות זום וראיית לילה יעלו בדרך כלל יותר ממצלמות בסיסיות עם פחות תכונות.

 

בנוסף, המותג והיצרן של המצלמה יכולים להשפיע על המחיר, שכן מותגים מסוימים ידועים בייצור ציוד יוקרתי ויקר יותר. מספר המצלמות הדרושות למערכת האבטחה של בניין יכול גם להשפיע על העלות הכוללת. גורמים נוספים שעשויים להשפיע על המחיר כוללים עלויות התקנה, עלויות תחזוקה ותמיכה שוטפות, וכל ציוד או אביזרים נוספים הדרושים להפעלת המצלמות, כגון מכשירי הקלטה או יכולות צפייה מרחוק.

 

בסופו של דבר, המחיר של מצלמות אבטחה יהיה תלוי במגוון גורמים, וחשוב לקחת בחשבון הן את העלויות המקדימות והן השוטפות, בעת בחירת מערכת.

 

מה כלול במחיר מצלמות אבטחה לבניין?

ככלל, מחיר מצלמות אבטחה בבניין משותף עשוי לכלול את עלות המצלמות עצמן, יחד עם כל חומרת התקנה הדרושה, כגון תושבות הרכבה או כבלים. העלות עשויה לכלול גם כל תוכנה או חומרה הדרושים להקלטה ואחסון צילומים, כגון מקליט וידאו ברשת (NVR) או מקליט וידאו דיגיטלי (DVR).

 

חלק ממצלמות אבטחה לבניין משותף עשויות לכלול גם יכולות צפייה מרחוק או תכונות אחרות, שעשויות להיכלל במחיר או להיות מוצעות כתוספת נוספת. בנוסף, מערכות מצלמות אבטחה מסוימות עשויות להגיע עם אחריות או תחזוקה ותמיכה שוטפת, אשר עשויה להילקח בחשבון גם במחיר הכולל.

 

חשוב לבחון היטב מה כלול במחיר מערכת מצלמות אבטחה וכל עלויות שוטפות, כגון דמי תחזוקה או ניטור, על מנת לוודא שהמערכת עונה על צרכי האבטחה הספציפיים של הבניין בעלות סבירה.

 

התקנה מקצועית – כל היתרונות

  • סיוע בבחירת המערכת על ידי בעל מקצוע והתאמת החוטים והאביזרים לשטח הדרוש.
  • תכנון קפדני של מיקום המצלמות, על מנת שיוכלו לכסות שטח שלם, גם במקומות צרים.
  • לעיתים דרושות כמה מצלמות בחלל מסוים כמו בחניון, כדי לתפוס שטח גדול יותר.
  • כיוון המצלמה בצורה מקצועית, על מנת שתוכל לזהות תנועה באופן מדויק.
  • התאמת הכבלים והחוטים השונים לאופי המצלמה, במטרה ליהנות מאיכות צפייה גבוהה יותר.

עוד דבר קריטי בתהליך התקנת המצלמות הוא התקנה פנימית או חיצונית. שלא כמו בבית רגיל, בבניין משותף יש צורך להתקין מצלמות אבטחה גם בחלקים החיצוניים של הבניין, כמו בכניסה, בחניון פתוח, בצמוד לתיבת הדור והאינטרקום ועוד. ישנו הבדל מהותי בין התקנה פנימית לחיצונית, כיוון שמצלמות חוץ חשופות לפגעי מזג האוויר, ולכן יש לתכנן את ההתקנה שלהן בצורה מוקפדת ולשים דגש על הפרמטרים הבאים:

  • בחירת מיקום שיגן על המצלמה מפני גשם ושמש, הרי אור שמש ישיר גורם לצילומים לקויים.
  • יש לשים לב לתאורה האחורית, מכיוון שאור בהיר מחוויר את הצילום.
  • שמש ישירה יכולה לגרום להתלקחות העדשות, ולכן יש להתקין במקום מוצל.
  • את המצלמות יש להתקין במיקום גבוה ורחוק מהישג יד, אך בצורה שניתן יהיה לזהות תנועה.

לסיום, התקנת מצלמות אבטחה בבניין משותף היא לא עניין של מה בכך, ודורשת יד מקצועית לאורך כל התהליך, החל מבחירת המצלמה, התכנון שלה בשטח וההתקנה המקצועית. זכרו – רק התקנה מקצועית מייעלת את השימוש במערכות ותאפשר לכם בשעת האמת לצפות בנעשה באופן אבסולוטי.

לקבלת ייעוץ והצעה מותאמת אישית השאירו פרטים

תכנים מעניינים נוספים

צרו קשר