התקנת מערכת אזעקה לבית

התקנת מערכת אזעקה לבית

מצלמות אבטחה ומערכות אזעקה חיוניות מאוד לכל בית “פריץ”, לדוגמה בתים פרטיים, דו משפחתיים, דירות גן, קומות נמוכות ובין היתר גם דירות פנטהאוז שהגישה מן הגג יכולה להיות קלה למדי. אם ניקח בחשבון שבישראל בכל 7 שניות מתקיימת פריצה, נראה שמערכת אזעקה איכותית לבית בהחלט יכולה להוציא אותנו מהסטטיסטיקה העגומה. אז החלטתם לרכוש מערכת אזעקה מתקדמת, כזאת שתבריח פורצים ותספק ביטחון. אבל איך מתחילים? מה חשוב לדעת בתהליך הבחירה? מה ההבדל בין התקנה עצמית להתקנה בידי מומחה? ולמה כל כך חשוב להתקין מערכת על ידי מתקין מוסמך? צוות המומחים שלנו מביא את כל התשובות, כולל טיפים נהדרים לשימוש בטוח במערכות האזעקה.

לפני שנתחיל, נסביר כי יש לא מעט סוגי מערכות אזעקה בשוק, חלקן מערכות מקצועיות וחלקן פחות, ולכן חשוב לבחור מערכת בעזרת מומחה, אשר יתאים אותה לאופי הבית, סוגי הפתחים ולעיתים גם על פי דרישות חברת הביטוח. כיום מרבית מערכות האזעקה הנמכרות בשוק מכילות 5
רכיבים עיקריים שהם: גלאים, מוח האזעקה, לוח מקשים, סירנות הגורמות לרעש ומצבר גיבוי שתפקידו לפעול בעת הפסקת חשמל. מובן שכלל המרכיבים הללו דורשים התקנה נפרדת, ולכן ההתקנה מורכבת מאוד.

למה להתקין מערכות אזעקה דווקא עם מומחים? בואו נראה…

התקנה מקצועית חשובה יותר ממערכת מתקדמת

מערכת אזעקה מכילה ציוד רב ובעיקר גלאים ואביזרי מיגון שונים שיש להתקין בכל פתחי הבית. זו הסיבה שהצלחת המערכת ועבודתה התקינה מושפעות גם ממקצועיות ההתקנה, ולא רק במותג או באיכות המערכת שנרכשה. מלבד זאת, חשוב להתקין את המערכת בעזרת חברה מקצועית או מתקינים העומדים בתקנים של מכון התקנים.

תכנון מדויק של המערכת בחלל

ישנן שתי קטגוריות עיקריות של מערכות אזעקה: מערכות מקצועיות עם גלאי תנועה אלחוטיים וחיישנים, ומערכות קטנות יותר בסגנון DIY. ההבדל ביניהן יהיה לרוב בפיצ’רים הקיימים ובאיכות המערכת, אך בשורה תחתונה שתיהן תהיינה שימושיות ואיכותיות – רק עם התקנה מקצועית.

למעשה, לא משנה איזו מערכת ברצונכם לרכוש, נדרש תכנון מדויק שלה בשטח על ידי מומחה. למה? כיוון שמערכת מתוכננת היטב (מכל סוג) תוכל לתת את המענה הדרוש ולאפשר לכם ליהנות מכיסוי מלא בכל החלל, כולל כלל הפתחים וכמובן גם גישה מהירה מהנייד לצורך דיווח על פריצה.
לבל נשכח כי כל מערכת מכילה אביזרים, חיישנים וגלאים שאותם יש לפזר בחוכמה בשטח, אם כי תכנון לא נכון לא ישרת את המטרה, גם כאשר מדובר במערכת היקרה ביותר בשוק.

היתרונות של תכנון המערכת מבעוד מועד:

  • זיהוי פתחים ונקודות רגישות בחלל הבית.
  • הגדרת הגלאים בחלל, גם במקומות צרים/נמוכים.
  • בחירה בין סוגי הגלאים הדרושים במקומות ספציפיים בחלל.
  • התאמת מערכת האבטחה לחלל ולדרישות הספציפיות שלכם.
  • התקנה מיטבית של הציוד בהתאם לתכנון המקדים.

מקצועיות נכנסת אליכם הביתה

מתקיני מערכות אזעקה בעלי הסמכה וניסיון, הם אנשי מקצוע מיומנים שיודעים לתכנן, לאמוד את גודל החלל, לשלב בתבונה את האביזרים ולהתקין מערכות מותאמות אישית לצרכים ולמפרט המדויק של החלל הנתון. למעשה, במקום להסתבך עם חוטים וציוד, נותנים למומחה לבצע זאת ונהנים מבילוי עם המשפחה.

תכנות מקצועי של המערכת

חלק מרכזי וקריטי בתהליך התקנת מערכת אזעקה הוא התכנות שלה בהתאם לדרישות וצרכי הלקוח. כאשר מתקינים מערכות אזעקה עם מתקין מקצועי, אפשר ליהנות משקט נפשי, כיוון שהוא יוכל לטפל בכל הקשור לתכנות כמו קביעת מספרי הטלפון שיקבלו התרעה בשיחת טלפון או בהודעה.

אך לא דיי בכך, כיוון שיש גם להגדיר תאריך ושעה, את זמן השהייה של ספק המערכת מרגע הפעלת האזעקה, מתי המערכת תתחיל לפעול מהרגע שהפעלנו אותה ועוד. בזמן זה אפשר גם להגדיר מצב שבת. מובן שבהמשך נוכל ליהנות גם משירותי תחזוקה ושדרוגים העתידיים במערכת, ולבצע תיקונים שונים, וכך ליהנות ממערכת תקינה שתשרת את המטרה. מלבד זאת, תקבלו שירות לאורך זמן כמו עדכוני תוכנה וחומרה של המערכת ועוד.

אחריות על ההתקנה ושירותי תמיכה

כאשר מתקינים מערכת אזעקה על ידי חברה מקצועית, ניתן לקבל שירותי תמיכה במידה וקיימות תקלות, או במקרה שברצונכם לקבל הדרכה כיצד להשתמש במערכת. אין ספק כי שירותי תמיכה יכולים להיות לעזר, במיוחד אם מדובר בתקלה באזעקה שיכולה להעיר את השכנים באמצע הלילה,
או כאשר המערכת לא עובדת מכל סיבה. כמובן שכאשר מתקינים מערכת על ידי מומחה הסיכוי לתקלות נמוך יותר, אך עדיין קיימת אחריות על ההתקנה ואופציה לקבלת שירותי תמיכה.

המיקום של הציוד בחלל

עוד דבר קריטי מאוד בתהליך התקנת מערכות אזעקה הוא המיקום של הציוד והאלמנטים בחלל. פעמים רבות אנשים נעזרים בסרטונים המסבירים כיצד להתקין מערכות אזעקה, והיכן למקם את הגלאים, אך לא תמיד ההסבר אכן מתאים לסוג המערכת, לאופי החלל שלכם והאלמנטים הנמצאים בו, מה שיכול לגרום לציוד להיות חסרת תועלת. מעבר לתכנון מקצועי שכבר הזכרנו, יש צורך להתקין את האביזרים בצורה חכמה, בין אם מדובר על מערכת קווית או מערכת אלחוטית. בשני המקרים הציוד חייב להיות מותקן בצורה מקצועית, על מנת שהאזעקה תפעל בשעת האמת.

טיפים לשימוש חכם במערכת אזעקה

  • חשוב להפעיל את מערכת האזעקה כאשר אין אף אחד בבית, אך לא לשכוח להפעיל גם כאשר בני הבית ישנים.
  • חשוב להתקין גלאים ואביזרי מיגון בכל פתח בבית, כולל חלונות קטנים, דלתות יציאה וכו’.
  • ביום יום יש להקפיד על נעילת כל דלתות הכניסה המאפשרות כניסה מבחוץ גם כשאר נמצאים בבית.
  • חשוב להסביר לבני המשפחה שדלת טרוקה איננה נעולה ולהקפיד על סגירה מלאה.
  • בעת ההתקנה יש להתאים אביזרי מיגון ייעודיים לאופי ומבנה התריסים והפתחים.
  • בעת יציאה מהבית יש להגיף את התריסים ולנעול אותם רגע לפני הפעלת האזעקה.

לסיכום, התקנת מערכות אזעקה מורכבת מאוד, וגם אנשים בעלי ידיים עובדות מוצאים את עצמם לא פעם מול שוקת שבורה באמצע ההתקנה, או גרוע מזה מוצאים כי המערכת אינה עובדת בצורה בטוחה בשעת אמת. זו הסיבה שכיום חברת צוות 3 מוכרת מערכות אזעקה ת מ י ד כולל התקנה,
המתבצעת על ידי בעלי מקצוע מומחים, מוסמכים ומנוסים.

לקבלת ייעוץ והצעה מותאמת אישית השאירו פרטים

תכנים מעניינים נוספים

צרו קשר